Sidor

söndag 15 juni 2008

TÄVLING!!!


Sprechen Sie Deutsch?

Nu är det dags för första tävlingen här på bloggen. Så här års kan det vara läge att fräscha upp språkkunskaperna inför semestern. Att läsa deckare är ett bra sätt att lära sig främmande språk eftersom de är skrivna på vardagsspråk, så därför lottar jag ut en bok med två skandinaviska deckarnoveller på tyska. De är alltså översatta till tyska.

Den ena novellen är av Kjell Ola Dahl, den andra av Henning Mankell. Bokens format är litet och behändigt, bara 9x13 cm. Lätt att ta med sig.

Skriv en kommentar till det här inlägget. Glöm inte att ange din e-postadress. Kommentarerna publiceras när jag har godkänt dem. Du får förstås gärna länka från din blogg om du vill, men du har samma vinstchans även om du inte har någon blogg.
Sista tävlingsdag är den 23 juni kl. 23.59.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset (:

/Angelica

Anonym sa...

Jag vill vara med:)

Anonym sa...

jag e med!!

Anonym sa...

Jag är gärna med och tävlar. Jag kan själv inte tyska, men jag har en bunt med kompisar som skulle uppskatta boken :P

(foxears snabela crossnet punkt se)

Anonym sa...

Jag är gärna med! har läst tyska ett tag, men d var länge sen nu...skulle behöva fräscha upp minnet lite :) Har en kompis som flyttat till tyskland och har pojkvän där så någon gång ska ja väl dit å hälsa på!

(Lilla_Bosse@hotmail.com)