Sidor

söndag 1 juni 2008

Krånglande kamera och magiska händer

Det skulle vara trevligt att lägga upp lite bilder från Luxemburg, men min digitalkamera har krånglat en tid. Displayen flimrar istället för att visa objektet och att byta batterier har inte hjälpt.

Igår tog jag med den till affären där den är köpt. Garantin gäller inte längre och det brukar vara dyrt att reparera elektronikprylar. Gick dit ändå för att höra om de visste vad det kunde vara för fel på den. Som jag misstänkte skulle det bli dyrt. Killen som hjälpte mig pratade om 150 euro (cirka 1400 sek) och då är det ju smartare att köpa en ny.

Han slog av och på kameran, vred på inställningsratten och tryckte på knappar. Helt plötsligt funkade displayen igen! Wow, snacka om magiska händer!

Men säg den lycka som varar för evigt. När jag skulle använda kameran idag så flimrade displayen igen. Någonting är glappt i den, så är det bara. Blir till att titta på en ny. Eller ska jag kanske slå till och köpa en ny mobil med kamera. Hmm... tål att tänka på.

Inga kommentarer: