Sidor

torsdag 12 juni 2008

Sex and the City

Det pratas mycket i svenska tidningar om Sex and the City-filmen. Journalister och andra som får chans att se förhandsvisningen nästan skryter om det och förväntningen är stor bland alla som älskade serien.

Nu bara måste jag ta tillfället i akt och skryta jag också när jag för en gångs skull är först med något. Jag har faktiskt redan sett filmen! Såg den redan den 28 maj!

Biografen Utopolis, som har 10 salonger, har varje månad något som heter Ladies Night. Det är en bioföreställning enbart för kvinnor. Då visas ofta en typisk tjejfilm och alla får en liten goodiebag. I slutet av maj var det alltså Luxemburgpremiär för SATC på just Ladies Night, uppdelat på två kvällar. Stor salong och slutsålt båda dagarna förståss.

Jag tänker inte avslöja mer om filmen än att den är väldigt bra och levde upp till mina förväntningar. Gillade man serien lär man inte bli besviken. Man får sitt lystmäte av vackra kläder och skor. Men en viss Louis Vuitton-väska som förekommer i filmen är enligt min mening ruskigt ful. Tro mig, jag skulle inte vilja ha den om jag så fick den. Utom möjligen för att kunna sälja den på E-bay och tjäna en förmögenhet…

Filmen är lång, 145 minuter, men tiden gick fort. Sex and the City är helt klart värd att se.

Inga kommentarer: