Sidor

fredag 6 juni 2008

Du gamla, Du fria...

Det är Sveriges nationaldag idag - kom jag på vid middagstid ungefär. Jag gick till jobbet imorse som alla andra här i Luxemburg. Det gjorde mig inte så mycket. Sveriges nationaldag är ju så pass ny och hjärtat sväller inte nåt särskilt i bröstet av fosterlandskärlek just idag. Den kärleken och stoltheten ger sig isåfall mer tillkänna vid svenska sportframgångar.

Inte har vi nåt vidare väder heller här here. Det regnar. Sen regnar det lite till. Ibland åskar det. Jag går här och drar ur sladdar och telefonjack titt som tätt. Fast än så länge är det okej. När värmebölja drabbar Luxemburg brukar det bli outhärdligt efter 1-1,5 vecka. Det finns just inga sjöar och vattendrag där man kan svalka sig. De offentliga utomhuspooler som finns blir knökfulla och på nätterna ligger man blickstilla utan täcke och känner hur svetten rinner. Det låter konstigt, jag vet, men i valet mellan regn och långdragen värmebölja så väljer jag regn.

Regn eller sol, jag njuter ändå av att ha hela helgen framför mig. Härligt!

Inga kommentarer: