Sidor

söndag 12 juli 2009

Servitörslopp i city

Det händer alltid något i Luxemburg, det måste jag erkänna. Trots att jag får hem en broschyr varje månad om vad som är på gång så missar jag mycket. Igår när jag kom ner på stan så var det avspärrat med kravallstaket på gågatorna, så att det bildades en bana mellan staketen. Årets City Jogging hölls förra helgen, så det kunde det inte vara.

Plötsligt började åskådarna tjoa och applådera. Det var servitörslopp på gång. De bar en bricka med två vattenfyllda glas plus två fulla vattenflaskor.



Start och mål skedde på torget Place d'Armes. Där fanns det skyltar för vägning och jag antar det var flaskorna och glasen som kontrollvägdes efter målgång för att kontrollera hur mycket som eventuellt hade skvimpat ut under vägen.

Alltihop sponsrades av mineralvattentillverkaren Rosport.



En bild på bansträckningen för servitörsloppet.

Inga kommentarer: