Sidor

onsdag 1 oktober 2008

Drama i en skoaffär


Tänkte jag skulle visa mina nya stövletter. Eller nya och nya - det var ett par veckor sedan jag köpte dem men jag har inte börjat använda dem ännu.

Jag är inte van vid att gå i klackar längre. Förr i tiden, nån gång på hedenhös, klapprade jag omkring i pumps. Men nu blir det inte så ofta och inte så smala klackar som de här.
De är köpte på rea. Men jag var tvungen att stå på mig i skobutiken. De hade kostat 129,95 euro men var nersatta till hälften. När jag skulle betala stod det plötsligt 116,96 på displayen. Det måste vara kvar från föregående kund, tänkte jag. Men när jag skulle knappa in min kod på betalningsterminalen så var det samma pris i den displayen - 116,96.
"Men... det här priset...", började jag.
"Det är det priset som gäller", sa expediten.
Va, skämtar människan med mig?
Jag protesterade att det stod 64,98 på prislappen.
"Det priset är fel!", säger hon då.
"Men varför låter ni folk tro att det är det priset som gäller då?", protesterade jag. "Jag tänker inte betala det höga priset."

För att göra en lång historia kort, efter att ytterligare två expediter engagerats i frågan så fick jag mina stövletter till nedsatt pris. Har ni någonsin hört talas om att butiker sätter ut varor som det är fullt pris på utanför affären? Det är alltid prisnedsatta varor de skyltar med utanför.
Tror ni att jag fick en ursäkt från expediten för misstaget? Icke då. Men stövletterna är rätt snygga, eller hur? Märket Gabor, om någon undrar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tävling hos mig - bli mysigare eller skönare. Trevlig helg!