Sidor

måndag 22 september 2008

Fullt i soffan

För cirka en månad sedan skrev jag ett par inlägg om nöjesfältet Schueberfouer. Nöjesfältet har monterats ner nu. När jag kom tillbaka från mitt Sverigebesök var Glacis återigen en parkeringsplats. Det var rätt skönt.

Kvällen innan jag for till Sverige gick jag en sväng på Schueberfouer och löste in de poäng jag hade samlat på mig i olika tävlingsstånd. Man kan nämligen spara de poäng man får varje gång man kastar pil, försöker pricka konservburkar med bollar, skjuter med pilbåge eller något annat. Avslutningskvällen kan man se familjer gå omkring med brödrostar och andra hushållsmaskiner under armen. Saker som de har samlat poäng till under den tid som Schueberfouer pågått.

Mina poäng räckte inte till så dyra saker. Jag samlade mjukisdjur istället. Vad sägs om min nya familj?

Jag som aldrig förr har varit förtjust i gosedjur... Men de görs i nya, mjuka material numera. Och de flesta kommer få flytta till nya hem framåt jul eller så. Fast den lilla vita nallebjörnen längst fram... den som har en beigare tvilling bredvid sig - den kanske jag behåller. Munnen är felsydd på ena sidan så det ser ut som om överläppen hänger lite. Han får nog stanna och bo tillsammans med min gamla teddybjörn Sune.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu sticker jag till Bokmässan - under tiden kan du tävla om en värmande vän i sängen hos mig. Ha det så gott så ses vi på måndag!