Sidor

söndag 26 oktober 2008

Skor och champagne

Igår köpte jag ett par nya skor. Ja, jag vet, det var bara en månad sedan jag köpte stövletterna jag skrev om, men det här skoköpet var planerat och behövligt. Jag behövde nämligen ett par snygga promenadskor.

Jag hade ingen lust att springa runt och leta utan gick direkt till en Geox-affär. Provade ett par skor med kardborrknäppning men remmarna räckte knappt till över mina höga vrister. När jag stod och tittade på snörskor kom en expedit fram för att hjälpa mig. Och i den här affären fick jag ett helt annat bemötande än i den förra.

- Madame, vill ni ha något att dricka, frågade hon. Champagne? Läsk? Juice?

Det ville Madame inte, men det var ju en trevlig fråga och på kassadisken stod en bricka full med förfriskningar.

Jag hittade snabbt ett par skor som kändes sköna. De i skalbaggeglänsande läder och de med mockadetaljer ratade jag. Istället köpte jag ett par i brunt läder. Sportiga och snygga, tycker jag. De är tydligen gjorda på något avancerat sätt så att de andas. Hela skosulan är full med små hål! Det ska bli intressant att se om de håller vätan ute. Återkommer med rapport om det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tävling igen på charlotte.nu - välj vilken hård klapp du vill vinna. Trevlig helg!