Sidor

tisdag 19 augusti 2008

Jag stannar på marken

Det här verkar vara en ny åkattraktion på årets Schouberfouer. Slänggungor som hissas upp högt i luften! Vem sjutton vill sätta sig i en sån gunga?
Väldigt många skulle jag tro. Blir säkert succé. Men jag tänker inte testa den.

Jag kan tänka mig en tur i Belle-Vue (vacker utsikt), ett hederligt gammalt pariserhjul. En tur i spökhuset är också skoj, men allt som är hög höjd eller vänds upp och ner håller jag mig ifrån.

På fredag den 22 augusti drar alltihop igång och håller på till och med den 10 september. Då avslutas det med ett ordentligt fyrverkeri.

1 kommentar:

Anonym sa...

För ett par år sen hade jag gladeligen åkt allt som snurrar och hoppar, men efter så många olyckor som har hänt har jag faktiskt blivit avskräckt och stannar på marken. Tyvärr, för jag älskade att åka karusell.