Sidor

fredag 1 augusti 2008

I väntan på en hantverkare

Här sitter jag och väntar på en rörmokare. Väntar och väntar men är glad att jag i alla fall fick tag på någon som kan komma idag. Personen jag pratade med på rörmokerifirman igår sa att idag är deras sista arbetsdag före semestern. Tydligen går alla rörmokare i hela Luxemburg på semester fr.o.m nästa vecka. De är tvungna enligt lag, sa han.

Min toalett läcker nämligen. Inte ut på golvet som väl är, men vattencisternen tystnar aldrig när man har spolat. Den bara fortsätter att fylla på vatten som förstås rinner ner i toaskålen. Det har varit så ett bra tag, men det är så jobbigt att ringa efter hantverkare när man inte behärskar språket så bra. I synnerhet om man har lite telefonskräck ändå.

Men nästa helg kommer Storebror med familj på besök så toan måste fixas nu. Annars får jag bannor av Storebror. Han vet nämligen att toan har läckt ett bra tag.

Inga kommentarer: