Sidor

söndag 3 augusti 2008

The girl can't help it

Det var tänkt att jag skulle gå på utomhusbio ikväll. Under sommaren visas det gratis utomhusbio fredag- och lördagkvällar. Ikväll visade de The girl can't help it från 1956, med Jayne Mansfield. Men vädret slog om från värmebölja till svalt och regnet hänger i luften. Det lockade inte så mycket att sitta utomhus och titta på en hel film.

Vi gick iallafall ut och åt, ett par vänner och jag. Sedan tog vi vägen förbi den innergård där filmen visades och tittade ett par minuter. Jag tog en bild med den blev lite mörk.

Det gröna i övre vänstra hörnet är några björkblad som hängde ner framför kameran.

Nu måste jag se till att komma i säng. På måndag är det dags att gå till jobbet igen efter semestern så jag måste vända tillbaka dygnet. Jag blir alltid en nattglappa när jag är ledig.

2 kommentarer:

Lyxmannen sa...

Amerikaner har absolut sina brister! Hur är det med Luxemburgare?

Svea sa...

Luxemburgarna kan verka lite sträva ibland men de flesta är okej.

Jag vill säga att min kommentar på din blogg inte var menat som någon kritik mot amerikaner. De ÄR roliga ibland, men den enda gång jag har varit i USA (New York) så blev jag glatt överraskad över hur vänliga alla var. Jag älskade New York från första stund och längtar tillbaka.