Sidor

onsdag 3 februari 2010

Vill vinna lyxiga stickor

Medea pendlar en del mellan Provence i Frankrike och Sverige. Hon har skrivit om hur hon stickar på planet så jag frågade vilket flygbolag hon flög med som tillät det. Jag har själv inte vågat testa att ta med mig en stickning om bord sedan de stränga handbagagebestämmelserna infördes, men jag vet att en del lyckas och andra inte. Saken har även diskuterats på Ravelry till exempel.

Medeas svar var att stickor av trä, bambu och plast brukar gå bra, däremot inte de av metall. Man kanske skulle våga prova nästa gång man flyger.

***

Jag vet inte vilket material stickorna från Knit Pro som Gina lottar ut är av, men jag vill gärna vinna dem. Därför är jag med i den utlottning hon har för att fira 10 000 besökare på bloggen. Tävlingen avslutas imorgon, den 4 februari.

1 kommentar:

Efwa sa...

Ja, de stickorna var fina. Tyvärr vann inte jag heller dem. Men de skulle gått att flyga med eftersom de är nån slags "akrylplast".
Hur gick det med tvättmaskinen?
/Efwa - Medea