Sidor

söndag 28 februari 2010

Xynthia stormade in idag

Hade tänkt gå på tygmässa idag. Stoffenspektakel. Älskar namnet. Jag var på det förra året och ett par tygbitar blev det som ännu bara ligger i en garderob här hemma.

Så det kanske var lika bra att jag inte kom iväg och köpte på mig mera tyg. Jag ångrade mig nämligen när jag märkte hur fruktansvärt det blåste ute. Trädtopparna svajade och en del av en tv-antenn på ett granntak hade lossnat och hängde och slängde i en kabel. När jag tittade ut en stund senare fanns det ingen lös del längre så förmodligen hade den lossnat och blåst iväg. Bara att hoppas att ingen människa fick den på sig och kom till skada. Jag har varit ute på balkongen ett par gånger och förankrat balkongmöbler och annat.

Det är stormen Xynthia som vi har på besök. DN skriver att femton personer har omkommit i Frankrike pga den. I Luxemburg har fyra personer blivit lätt skadade hittills. Vi får hoppas att det inte blir värre än så.

Mig går det ingen nöd på. Jag går här i lägenhetsvärmen och pysslar och donar. Ska lägga upp ett par nya jeans har jag tänkt. Dricker baljor med te. Men Xynthia är på väg norrut och väntas orsaka kraftigt snöfall i Sverige.

Det är väl kul med mera snö? ;-)

Inga kommentarer: