Sidor

tisdag 3 februari 2009

UFO blir FO

Under julledigheten bestämde jag mig för att börja sticka igen. Det är roligt, avkopplande och så behöver jag få undan påbörjade projekt som legat länge och väl och bara tagit plats.

Sticktrenden har fullkomligt exploderat på nätet upptäckte jag när jag började googla lite. Det finns en uppsjö av bloggar där flitiga människor lägger upp bilder på sina nystickade alster. Jisses så produktiva och duktiga en del är.

Och eftersom det finns tillgång till många gratismönster på engelska t.ex. så har det har uppstått ett nytt språk också med många förkortningar. Ett UFO är t.ex. ett Unfinished Object. Ett FO är följdaktligen ett Finished Object.

I slutet av januari förvandlade jag ett gammalt UFO till ett FO - den här halsduken.

På bilden är den ihopvikt, den är ganska lång egentligen. Garnet köpte jag på varuhuset Monopol och de slog igen för säkert tre år sedan vid det här laget. Fast jag började kanske inte sticka halsduken direkt. Halsduken har kommit väl till pass för det är fortfarande kallt här nere, och snön ställde till det även i Luxemburg igår.

Och ikväll har jag stickat klart ett par sockor. Det är det andra paret sockor jag har stickat i hela mitt liv och jag är mycket stolt över dem. Bild kommer. Vilken vecka som helst. :-)

Inga kommentarer: