Sidor

söndag 7 september 2008

Hotelltjuveri

För ett tag sedan läste jag en artikel på di.se om vilka saker människor stjäl med sig från hotellrum. Det är den danska sajten rejseliv.dk som har sammanställt en 10-i-topp-lista. Och det är en häpnadsväckande lista. Toalettborstar och toasitsar! Och glödlampor! Hur törs man plocka med sig såna saker? Hotellet märker det ju direkt att det saknas och vet vem som har bott i rummet.

Fast det ska erkännas att jag norpar åt mig saker jag också. Det är lycka för mig om det finns miniflaskor med schampo och duschtvål i badrummet. De stoppas raskt ner i min necessär. Så söta och praktiska. Ursäktar mig med att jag har läst någon gång att hotellet räknar med att man ska ta med sig sånt, för det är en del av marknadsföringen.

Men en toasits?! Det gäller att man har en stor väska om man ska kunna smyga med sig den.

Brukar du plocka med dig saker från hotellrum, och isåfall vad?


En del av de miniflaskor som jag plockat med mig från hotellrum...

1 kommentar:

Anonym sa...

Toasits - otroligt konstigt. Men minförpackningarna får man väl ta med sig, det har jag alltid trott?